De online marketing verandert sneller dan je merkt, elke dag is er sprake van een ontwikkeling. Hierdoor ontstaan er veel nieuwe trends, waarvan je in dit artikel de beste voorbeelden van 2022 vindt.
TikTok en Instagram Reels
Als je met je bedrijf wilt scoren op sociale media dan moet je beslist gebruik maken van video’s. Deze trend komt dan wel niet uit 2022, alsnog is het ook dit jaar extreem populair. De reels die je op Instagram plaatst kunnen bijvoorbeeld veel bereik behalen, maar dit is ook op TikTok het geval. In 2021 was dit zelfs het meest bezochte platform! Je kunt met de video’s op deze twee sociale media bovendien doelgroepen creëren die je vervolgens kunt gebruiken voor je advertenties, terwijl ze ook nog eens voor veel interactie zorgen!
Autoriteit
Bij SEO wordt vaak gezegd dat niet de klant koning is, maar juist de content. Dat is een cliché van heb ik jou daar! Ja, content mag dan wel belangrijk zijn als je hoog wilt ranken in Google, alsnog is ook autoriteit een factor die je niet mag onderschatten als je met online marketing Helmond aan de slag gaat. Dit lijkt zelfs belangrijker dan ooit te zijn, wat het ook in de toekomst zal blijven. Je krijgt autoriteit door een website te hebben die al lang in gebruik is, maar ook het krijgen van relevante links helpt goed op dit gebied.
Title tags
In het verleden werden title tags gezien als een sterk wapen om de SEO waarde van een webpagina te verhogen. Inmiddels is dit minder het geval doordat Google zelf ook title tags bedenkt voor je website. Sterker nog, uit onderzoek blijkt dat een derde van de title tags zelfs herschreven wordt door Google. Bij de helft van deze title tags wordt de H1 gebruikt, wat door Google vooral gedaan wordt als de tags te lang zijn. Houd ze dit jaar goed in de gaten en pas ze mogelijk aan!
Reviews
Elk bedrijf heeft online een reputatie. Dit wordt grotendeels beïnvloed door reviews. Je zult zelf immers ook niet bij een webshop bestellen die veel slechte reviews heeft. Deze recensies geven Google bovendien een duidelijk beeld van hoe kwalitatief je bedrijf is, waardoor het een rol kan spelen in je ranking. Kijk dus kritisch naar de beoordelingen die je hebt gekregen op het internet. Bij veel kritiek kan het goed zijn om je producten en/of diensten te verbeteren aan de hand van de feedback zodat je reviews in de toekomst hopelijk beter worden en dus ook je positie in Google.